Tvůrčí dílna ve Stavovském divadle se 4.B

24.02.2016

Zajímalo Vás vždycky, jak to vypadá v zákulisí divadla? Jak funguje točna nebo propadlo? Co vše musejí zvládat technici připravující scénu na představení? To a mnohem více měli žáci 4.B možnost zjistit, nahlédnout a vyzkoušet si ve Stavovském divadle na tvůrčí dílně ve středu 24.2.2016.

Při úvodní hře, kde měly děti za úkol hledat na sebe navazující obálky s úkoly, doslova prolétly celým divadlem. Jedna obálka se nacházela v šatně divadla, další v Mozartově lóži, jiná v nejvyšším patře divadla (na bidýlku, jak se naše děti dozvěděly), při tom se dozvěděly informace, jak se také jinak říká hledišti, kolik se do divadla vejde nejvíce lidí, kdy v divadle působil Wolfgang Amadeus Mozart. Hra děti velmi bavila a byla vidět jiskřička v jejích očích, když měly možnost se rozeběhnout po celém divadle a plnit při tom tyto úkoly.

Další částí programu bylo seznámení se s celým divadlem, což obnášelo i prohlídku místa přímo pod pódiem, kde děti viděly, jak funguje točna a co je propadliště, či jak se herci dostávají na pódium i jinými způsoby než jen ze šál.

Posledním bodem dílny byly hry ve zkušební místnosti pro herce, kde nacvičují nové inscenace. Ze sklepa jsme se tedy odebraly na půdu divadla. V tu dobu jsem já osobně přestala počítat, pokolikáté už se odebíráme opět do nejvyššího patra, Stavovské divadlo se nezdá, ale je velmi, velmi vysoké J. V této místnosti si mohly děti vybrat, zda budou nacvičovat hereckou etudu pod vedením režiséra, zda budou navrhovat kostýmy, či si vyzkouší práci techniků a připraví scénu pro chystající představení, přičemž si téma mohly libovolně zvolit. Všechny skupinky pak svoji práci odprezentovaly a předvedly ostatním dětem.

Celé dopoledne strávené ve Stavovském divadle bylo velice příjemné a i pro mnohé dospělé by bylo určitě zajímavé. Pro děti to bylo určitě zažívání nového dobrodružství a pohled na prostředí, které znají z úplně nové perspektivy. Ostatně, poví vám to samy.

"Mně se moc líbilo, jak jsme hráli tu hru. Taky jsem se dozvěděl, že prezident sedí na nejhorším místě. A taky se mi líbilo, jak jsme si mohli vyzkoušet klobouky a další jiné..."

(Michal Engerer, 4.B)


"Já jsem se naučila, že v divadle je hodně práce a že je to tam moc fajn. Moc se mi tam líbilo, jak jsme hledali papírky a jak jsme dělali ty kostýmy. Až budu velká, budu návrhářkou."

(Jana Rybářová, 4.B)


"Naučila jsem se, že zde dirigoval Mozart. Moc se mi líbilo, jak jsme hledali obálky a lístečky. Také bylo fajn, jak jsme si hráli na herce, techniky a jiné. Ty klobouky byly také moc fajn. Celkově bylo divadlo úžasné."

(Bára Novotná, 4.B)


"Já jsem se dozvěděl, že divadlo je fajn a nevěděl jsem, že je divadlo tak velké a jsem rád, že jsme se dozvěděli tolik věcí a tolik jsme toho poznali."

(Hugo Danel, 4.B)


"Moc se mi to líbilo. Zažila jsem malé dobrodružství. Líbila se mi ta hra s obálkami, když jsme je hledali, proběhli jsme celým divadlem, bylo to super. Moc děkuji J."

(Linda Kratochvílová, 4.B)

Škola Jitřní není obyčejná škola, je to škola našich dětí.

Tuto školu můžu jedině doporučit. Na Jitřní jsem rád a hlavně - líbí se mi tu.

S láskou a radostí vytvořili Příznivci ZŠ Jitřní. © 2016 Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky