Návštěva hasičské stanice

06.06.2016

Sotva jsme přes víkend vstřebali zážitky ze školy v přírodě, třída 4.B hned v pondělí 6.6.2016, díky tatínkovi jedné naší žákyně, poznala, co to znamená stát se hasičem a to myslím doslova. Stříkali jsme z hadice, stříhali jsme železné tyče, prolézali jsme hasičská auta a viděli jsme, kde hasičský sbor vaří a odpočívá. Dokonce jsme byli svědky přímo výjezdu hasičského auta do akce. Děti ani nestačily mrknout a hasiči byli pryč.

Kdo to totiž neví, hasiči mají na výjezd dvě minuty. Proto mají v garáži kolem aut rozmístěné boty a kalhoty, jen do nich naskočit a vyrazit pomáhat, kde je třeba. Děti na vlastní kůži poznaly, že nosit takové protipožární oblečení i s helmou (a to měly jen tu helmu a bundu) není žádná legrace. Nejen, že je v tom velké horko, navíc je i velice těžké. Hned vzápětí však měly možnost se ochladit, když si zkoušely stříkat z hadice. Nemusím podotýkat, že u toho se děti bavily dostatečně, jak strana hasicí, tak strana "hořící".

Náš pan hasič "průvodce" nás provedl po celé hasičárně, díky tomu jsme měli možnost i nakouknout trochu do soukromí hasičů, například jsme viděli hasičské ložnice, jejich jídelnu a kuchyni a dozvěděli jsme se, kdo hasičům vaří. Prozradím vám, že se z hasičů vyberou ti zdatní kuchaři a vaří si na střídačku sami.

Troufám si říct, že děti byly nadšené a já sama jsem si připadala trochu jako dítě s nadšením poslouchající každé slovo našeho tatínka hasiče. Protože co věta, to nová informace. Děkujeme moc našemu "průvodci", je to odborník za slovo vzatý, díky tomu děti zaujal natolik, že si stěžovaly, že jdeme zpět do školy moc brzy. Děkujeme za práci, kterou děláte, bude se nám spát lépe, když víme, že nad námi držíte ochrannou ruku.

"Líbilo se mi, jak jsme si mohli vyzkoušet stříkat po sobě hadicí a stříhat hasícími nůžkami. Dozvěděla jsem se, že hasičské auto stojí hodně peněz. Moc se mi tam líbilo."

(Aneta Kovářová, 4.B)


"Nejvíce se mi líbilo to stříkání hadicí a taky ty nůžky, jak ustřihly železo. Nevěděla jsem, že hasičské auto má tolik vybavení a byla jsem ráda, že jsem viděla výjezd. Moc se mi tam líbilo."

(Michalka Tolarová, 4.B)

S láskou a radostí vytvořili Příznivci ZŠ Jitřní. © 2016 Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky